Z pewnością nie raz zdarzyło Ci się usłyszeć, jak ważne jest wyświetlanie Twojej strony na możliwie najwyższym miejscu w wynikach wyszukiwania. A już z pewnością witryna powinna znajdować się w TOP 10, czyli na pierwszej stronie odpowiedzi wysyłanych przez Google na zapytanie użytkownika. Pozycjonowanie to proces, który ma z tym wiele wspólnego i jako przedsiębiorca, który chce aktywnie działać w sieci powinieneś znać ten temat nieco bliżej!
Pozycjonowanie stron internetowych nazywane jest w skrócie także SEO (z angielskiego “search engine optimization”). I nie jest to jedna czynność, a tak naprawdę szereg różnych procesów o charakterze marketingowym, które mają ostatecznie tak wpłynąć na widoczność strony, by zajmowała ona wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Co ważne, pozycjonowanie może dotyczyć nie tylko sklepu internetowego czy strony, ale też wszystkich innych materiałów, które roboty sieciowe mogą przejrzeć, a następnie zaindeksować.
Ponieważ niemal 98% użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Google, pozycjonowanie dotyczy możliwie najlepszego wyświetlania właśnie w jej wynikach.