Pozycjonowanie stron internetowych
– co to takiego?

Z pewnością nie raz zdarzyło Ci się usłyszeć, jak ważne jest wyświetlanie Twojej strony na możliwie najwyższym miejscu w wynikach wyszukiwania. A już z pewnością witryna powinna znajdować się w TOP 10, czyli na pierwszej stronie odpowiedzi wysyłanych przez Google na zapytanie użytkownika. Pozycjonowanie to proces, który ma z tym wiele wspólnego i jako przedsiębiorca, który chce aktywnie działać w sieci powinieneś znać ten temat nieco bliżej!

Pozycjonowanie stron internetowych nazywane jest w skrócie także SEO (z angielskiego “search engine optimization”). I nie jest to jedna czynność, a tak naprawdę szereg różnych procesów o charakterze marketingowym, które mają ostatecznie tak wpłynąć na widoczność strony, by zajmowała ona wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Co ważne, pozycjonowanie może dotyczyć nie tylko sklepu internetowego czy strony, ale też wszystkich innych materiałów, które roboty sieciowe mogą przejrzeć, a następnie zaindeksować.

Ponieważ niemal 98% użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Google, pozycjonowanie dotyczy możliwie najlepszego wyświetlania właśnie w jej wynikach.

Zainteresowany ofertą?
Wycenę otrzymasz gratis!

Napisz do nas!

Jakie działania podejmujemy w ramach pozycjonowania?

Jak już wspominaliśmy, pozycjonowanie to złożone działanie, na który składa się wiele różnych procesów. Aby prawidłowo je zaplanować, konieczne jest wykonanie audytu SEO (który wyszukuje błędy i ocenia poziom zoptymalizowania witryny), a następnie dobranie słów kluczowych.

Frazy kluczowe muszą być związane tak z branżą, jak i ofertą zamieszczoną na stronie. Zastosowanie słów innych niż tematyka witryny skończy się nieprawidłowym pozycjonowaniem i błędnym wyświetlaniem strony w wynikach.

W celu optymalizacji treści i nasycenia ich frazami kluczowymi często trzeba ją całkowicie przebudować, na przykład napisać od nowa, dodać nagłówki oraz zadbać o tak zwane metadane. Nasi specjaliści zajmują się również kontrolą od strony technicznej, naprawiając w strukturze już istniejącej strony ewentualne błędy. Jeśli tworzeniem witryny zajmujemy się od początku, jest ona od razu opracowywana z myślą o działaniach SEO!

Co musisz wiedzieć – krótki słowniczek pojęć

Zanim zdradzimy Ci kilka szczegółów dotyczących naszych działań pod kątem SEO chcielibyśmy przybliżyć nieco pojęcia, z jakimi możesz zetknąć się w trakcie działań związanych z pozycjonowaniem!

01.

Algorytmy Google

Google wykorzystuje starannie opracowane algorytmy do ciągłego skanowania stron, by jak najlepiej odpowiadać na zapytania użytkowników. Algorytmy (a jest ich wiele) są odpowiedzialne za takie kwestie, jak analiza treści zamieszczanych w sieci i występowania w nich określonych fraz kluczowych, czas ich zamieszczenia (te dodane niedawno mogą być aktualniejsze) czy też wiarygodność linkowania wewnętrznego.

02.

Pozycjonowanie lokalne i globalne

Na to, czy pozycjonowanie będzie miało charakter lokalny, czy globalny, wpływa model marketingowy, jaki przyjmuje Twoja firma. Jeśli chcesz, by marka była rozpoznawalna w całym kraju (a może i na świecie?), należy skupić się na pozycjonowaniu globalnym. Najczęściej opierają się na nim sklepy internetowe, których oferta powinna docierać do klientów bez względu na ich lokalizację.

Lokalne pozycjonowanie jest bardziej zawężone. Działania z nim związane mają na celu wypromowanie strony wśród użytkowników z danego miasta lub regionu, na którym najbardziej zależy przedsiębiorcy.

03.

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe lub inaczej frazy kluczowe to inaczej pojedyncze lub zestawione ze sobą wyrazy, które są wpisywane w wyszukiwarkę w ramach zapytań. To właśnie na takie słowa pozycjonuje się stronę, by stanowiła ona dla Google wartościową i najlepiej dopasowaną odpowiedź.

04.

Wyniki wyszukiwania

Wyniki wyszukiwania dzieli się ogólnie na dwa typy:

  • naturalne (organiczne), które Google dobiera względem wpisanego zapytania,
  • płatne (Google Ads), które wyświetlają się nad oraz pod wynikami naturalnymi.