Spis treści:
Google Ads i Facebook Ads – czemu warto zainwestować w
kampanie reklamowe?
Zarówno Google Ads (AdWords), jak i Facebook Ads to narzędzia reklamowe, które możesz wykorzystywać do tworzenia kampanii promujących Twoją ofertę. Pomimo wrażenia konkurencyjności, obie te formy można skutecznie połączyć, by dotrzeć do jeszcze większej grupy odbiorców w tym samym czasie.
Dlaczego warto zainwestować w kampanie reklamowe realizowane poprzez Google Ads i/lub Facebook Ads? Z kilku powodów – to Ty decydujesz, jakie środki przeznaczysz na budżety kampanijne (a do tego wcale nie muszą to być wysokie koszty), formę reklamy bez trudu dostosowujesz do swoich docelowych grup odbiorców, poprawisz zasięgi i wpłyniesz na utrwalenie wizerunku marki w świadomości klientów. Uf! Sporo tego, a nie zdążyliśmy wspomnieć o tym, że kampania reklamowa w mediach społecznościowych pozwala zbudować zaufanie klientów i wspiera sprzedaż Twoich usług lub produktów!
Kampania Google Ads, czyli Twoje produkty na tysiącach różnych
stron
Co daje kampania Google Ads? Ogrom możliwości! Google to wyszukiwarka, z której korzysta niemal każdy (zgodnie ze statystykami – grubo ponad 95% użytkowników!). To oznacza, że Twoja oferta może dotrzeć do nich wszystkich – zarówno na poziomie regionalnym, jak i ogólnopolskim.
Google Ads ma za zadanie promować Twoją stronę internetową. Może to robić na różne sposoby, wykorzystując bardzo różnorodne formy reklamy, które mogą mieć wyjątkowo szeroki zasięg. Google zapewnia działania niejako na dwóch frontach, to jest w sieci wyszukiwania oraz w sieci reklamowej. Ta pierwsza dotyczy wyświetlania płatnych linków prowadzących do Twojej strony – działa na podobnej zasadzie, jak standardowe wyszukiwanie. W przypadku wpisania przez użytkownika szukanej frazy, Google wyświetla pomiędzy wynikami organicznymi Twój link odpowiadający na zapytanie.
Sieć reklamowa dotyczy już innych niż Google miejsc, w których pojawią się odnośniki do prowadzonej przez Ciebie witryny. Linki trafią do serwisów partnerskich wyszukiwarki, czyli… właściwie do całego Internetu. Zasięg sieci reklamowej Google pokrywa się bowiem prawie w 100% z zasobami internetowymi dostępnymi z poziomu polskiego użytkownika.
Co może mi dać dobra kampania Facebook Ads?
Równolegle z Google Ads możesz prowadzić kampanię Facebook Ads. Zastanawiasz się, jakie korzyści może przynieść Twojej firmie? Im jest lepiej zaplanowana, tym więcej zalet dostrzeżesz i będziesz mieć możliwość cieszenia się wymiernymi efektami.
Facebook, jako największy w Polsce (i na świecie) serwis społecznościowy każdego dnia dociera do milionów aktywnych użytkowników. Z narzędziem, jakim jest Manager Reklam, możesz bardzo dokładnie sprecyzować grupę swoich odbiorców. Algorytm jest przy tym w stanie „ocenić”, kto z Twojej grupy docelowej wykazuje największe szanse na kliknięcie w reklamę i jemu ją prezentuje. Zatem im lepiej i dokładniej określisz, na jakich odbiorcach Ci zależy, tym lepsze rezultaty osiągniesz. Na Facebooku działa również niezliczona ilość grup tematycznych, które stają się dodatkowo bardzo spersonalizowanym targetem.
Kim jest Twój najlepszy klient i jak go zainteresować?
Sporo już pisaliśmy o określaniu grup docelowych, to jest grona osób, do których kierowane będą Twoje płatne reklamy Google czy Facebook. Czy można jednak zdefiniować, a przez to znaleźć, najlepszego klienta i dostosować do niego działania promocyjne?
W marketingu stykamy się z ciekawym określeniem, jakim jest Buyer Persona. To inaczej model czy też może profil Twojego klienta idealnego, a więc najlepszego. Takiego, który jest zainteresowany ofertą, chce z niej skorzystać, a Ty znasz jego potrzeby i motywacje. W poznaniu takiego przykładowego klienta pomaga określenie jego cech. Jeśli dokładnie zastanowisz się, w jakim powinien być wieku, czym się zajmuje zawodowo czy też jakie ma obawy lub priorytety, będziesz w stanie tak skomponować swoją reklamę, by go zainteresowała i uczyniła z niego nie potencjalnego, a pewnego klienta.
Dostosuj kampanie reklamowe do Twoich potrzeb
Kampanie reklamowe Google Ads i Facebook Ads mają jedną, wspólną zaletę – mogą być dostosowane do Twoich potrzeb pod każdym kątem. Większość przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają przygodę z płatnymi reklamami internetowymi zwraca uwagę na koszty, co jest oczywiście całkowicie zrozumiałe. Możliwość jasnego określenia swojego budżetu daje poczucie kontroli wydatków przy jednoczesnej ewaluacji.
Oba narzędzia marketingowe pozwalają także na wybranie takiej formy reklamy i jej targetowania, jaka najbardziej odpowiadać będzie Twojemu idealnemu klientowi. Nie narzucają Ci z góry określonych ram, w których Twoja firma może się zwyczajnie nie mieścić. Zamiast tego są bardzo plastycznymi i na dłuższą metę opłacalnymi narzędziami. Dla każdego!