AdWords, czyli Google Ads dla gotowych się reklamować
Google Ads (dawniej AdWords) to system płatnych reklam, które Google wyświetla pomiędzy organicznymi wynikami wyszukiwania. Już w tym momencie musimy Cię uprzedzić, że takie działania nie mają niestety zbyt wiele wspólnego z pozycjonowaniem, jednak stanowią istotny element promocji Twojej marki i można określić je częścią internetowej strategii marketingowej.
Reklama w tradycyjnym rozumieniu, to jest w wydaniu telewizyjnym czy gazetowym, jest dla nowoczesnego przedsiębiorstwa przestarzała i niezbyt efektywna. Prawdziwa i rzeczowa promocja przeniosła się tam, gdzie większość odbiorców – do Internetu. Google Ads jest usługą doskonale wpasowującą się w ten trend.
Linki sponsorowane
Linki sponsorowane to nic innego, jak reklamy kierujące do Twojej witryny. Google wyświetla je w dwóch miejscach: nad oraz pod wynikami organicznymi. I chociaż zmieniło się medium, nie zmieniło się podejście do niezbędnych działań. Także w sieci promocja Twojej marki wymaga indywidualnego podejścia oraz starannie zaplanowanej kampanii, by te wyświetlenia były jak najlepiej dopasowane do oczekiwań Twoich ewentualnych klientów.
Reklama w postaci płatnych linków działa według modelu “pay per click”. Oznacza to, że koszt ponosisz dopiero wtedy, gdy użytkownik przejdzie na reklamowaną witrynę. Samo wyświetlenie linku nie generuje opłat.
Dla każdej kampanii można ustalić określony budżet, który nie musi być wysoki, by przynosił prawdziwe korzyści. Google zapewnia możliwość bardzo jasnego ustawienia limitów, zatem nie musisz obawiać się nieprzewidzianych kosztów dodatkowych.
Zainteresowany ofertą?
Kampania Google Ads
Budżet ustalony? Można więc zająć się opracowaniem kampanii Google Ads. Co musisz o niej wiedzieć? Przede wszystkim w pełni odpowiadać będzie określonej tematyce oraz ustalonym frazom kluczowym. Dzięki temu Google będzie w stanie dostosowywać wyświetlanie reklam ściśle pod wpisane zapytanie. Jak to wygląda w praktyce? Jeśli Twoje reklamy ustawione są pod frazę “parasole składane” (bo na przykład takie produkty znajdują się w ofercie sklepu), Google zaprezentuje reklamę Twojej witryny osobom szukającym tego rodzaju wyrobów. To oczywiście spore uproszczenie, ale na pewno pozwalające rozeznać się w sposobie działania usługi.
Samą kampanię można bardzo mocno spersonalizować. Masz wpływ nie tylko na zestaw fraz kluczowych. Decydujesz również o tym, jaki jest jej cel, typ czy docelowa lokalizacja lub grupa odbiorców.
Oferta Google wydaje się prosta i zrozumiała. Wielu przedsiębiorców próbuje samodzielnie dostosować parametry kampanii, by uzyskać jak najlepsze efekty. Z doświadczenia jednak wiemy, że dopiero ukierunkowane działania ze strony specjalistów zapewnią wysoki poziom konwersji i pewność, że założony budżet nie zostanie zmarnowany.