Spis treści:
„Lekka” strona internetowa – podstawa sukcesu
Czas ładowania strony, zarówno na komputerze osobistym, jak i na urządzeniach mobilnych, jest istotnym czynnikiem wpływającym zarówno na pozycjonowanie, jak i zadowolenie klientów. Sprawna i szybka strona będzie stanowiła przewagę konkurencyjną, a wygoda w użytkowaniu sprawi, że klienci będą często do nas wracać. W przeciwnym razie większość osób straciłaby cierpliwość i zaczęła przeglądać oferty zamieszczone na działających sprawniej stronach.
Stronę lekką i przejrzystą zaczynamy tworzyć już na etapie programowania: sposób pisania kodu, jego składnia i użyte znaczniki będą się przekładać na późniejszy marketing internetowy. Zadbajmy także by zmniejszyć grafiki i nie przesadzić z elementami o zbyt dużej wadze. Wpływ znaczników i atrybutów jest istotny nie tylko dla szybkości strony, lecz odgrywa także niebagatelną rolę podczas wyszukiwania kluczowych słów- haseł, które użytkownicy pragną znaleźć w wyszukiwarce.
Obecnie większość aktywności odbiorców w sieci odbywa się za pomocą komórek i tabletów. Urządzenia mobilne zdominowały Internet, dlatego musimy dostosować stronę, tak by użytkownik mógł korzystać z niej na mniejszym ekranie. Przystosowanie wyglądu stron do zmieniającej się rozdzielczości ekranów to nie tyle jeden z najistotniejszych trendów, ale wręcz konieczność.
Konieczność, która się opłaca – badania statystyczne poświadczają, że ponad 80% odwiedzanych przez internautów stron odbywa się za pomocą komórki czy tabletu. I nic dziwnego w końcu komórkę zawsze mamy pod ręką – w autobusie, poczekalni czy sklepie.
Nowym trendem jest także optymalizacja nie tyle pod wyszukiwarkę, co pod konkretnych użytkowników – User Experience, nazywany w skrócie UX nabiera coraz większego znaczenia.
Dzisiaj walcząc o klienta dbamy o coraz bardziej zindywidualizowane oferty,a chcąc trafić do odpowiednich osób zwracamy uwagę na ich oczekiwania. Tworząc stronę powinniśmy uwzględnić jej odbiorcę – zarówno pod kątem niezawodności technicznej warunkującej wygodne użytkowanie jak również biorąc pod uwagę szerszy kontekst oczekiwań wizualnych, które dając pozytywne wrażenia pomogą przekonać do oferowanych przez nas usług. Projektowanie zorientowane na użytkownika pomoże nie tylko w statystykach wyszukiwania, lecz także pozwoli nawiązać z klientem na dłużej.
Co jeszcze zrobić by zaistnieć w sieci i to na odpowiedniej pozycji?
Oprócz opisanych zagadnień powinniśmy zagłębić się w wiele niuansów technologicznych takich jak m.in. Cache plików statycznych, hosting czy Featured snippets.
Chcesz odnieść sukces? Zaufaj ekspertom!
Aby być na bieżąco we wszystkich tych kwestiach można by czytać godzinami. Jeśli jednak chcesz podbić Internet i utorować sobie drogę do sprzedażowego sukcesu w krótszym czasie zleć to nam. Pomożemy Ci wypromować stronę, a co za tym idzie także twoje produkty i usługi.
Zadbamy o profesjonalny wizerunek Twojej firmy zaczynając od atrakcyjnie przygotowanej grafiki, dopracowanej przejrzystość i funkcjonalności strony, a następnie sprawimy, że będzie w pełni responsywna i dostosowana do wymagań SEO.